BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER e-Arşiv Fatura

e-Arşiv Fatura | Digital Planet

e-Arşiv Fatura kullanmak çok kolay!


Digital Planet olarak 7/24 destek hizmeti ile sizlere başvuru aşamasından
e-Arşiv Fatura’yı kullanmaya başladığınız ana kadar tüm aşamalarda destek olup,
e-Dönüşüm süreçlerinizin hızlı ve kolay bir şekilde tamamlanmasını sağlıyoruz.

Kağıt, zarf gibi kırtasiye, kargolama ve saklama maliyetlerine SON!


Hem size hem de müşterilerinize büyük kolaylık sağlayan e-Arşiv Fatura’yı kullanmaya başlamak için
bizimle iletişime geçin. Sizi arayalım.  
HEMEN TEKLİF AL


e-Arşiv Fatura Nedir?

Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre fatura, kâğıt ortamında en az iki nüsha
olarak düzenlenerek ilk nüshası (aslı) müşteriye verilen, ikinci nüshası ise yine kâğıt ortamında
aynı kanunun muhafaza ve ibraz hükümlerine göre mükelleflerce saklanılan bir belgedir.

e-Arşiv Fatura uygulaması, faturalarınızın e-Fatura sistemine kayıtlı olmayan mükelleflere ve son
kullanıcılara, elektronik ortam aracılığı ile gönderilmesini sağlayan uygulamadır. e-Arşiv Fatura uygulamasından
yararlanmak isteyen mükelleflerin öncelikle e-Fatura'ya kayıt olması gerekmektedir..

e-Arşiv Fatura’nın Avantajları Nelerdir?

e-Arşiv Fatura Akışı

e-Posta ile e-Arşiv Fatura gönderimi yapılır.
İsteğe bağlı olarak faturanın çıktısı alınır.

İkinci nüsha güvenli koşullarda
saklanmaya alınır.

Raporlama yapılır.

Ek hizmet olarak; portalden e-Arşiv Fatura’ya
sürekli erişim imkanı sağlanır.

e-Arşiv Fatura'larınız 10 yıl boyunca güvenilir şekilde saklanır.

Sıkça Sorulan Sorular

e-Arşiv Fatura Nasıl Gönderilir?

Digital Planet Portali üzerinde e-Arşiv Fatura oluşturulduktan sonra gönderimi yapılır. Faturanın ikinci nüshası Digital Planet’in güvenli saklama hizmeti sayesinde saklanmaya alınır. Sözleşme kapsamında 10 yıl boyunca fatura verileriniz güvenilir şekilde saklanır.

Eski e-Arşiv Faturalarımı Nasıl Görebilirim?

Digital Planet e-Arşiv Fatura’yı kullanan firmaya eski faturalarını görmek üzere Digital Planet portalinden sürekli erişim imkânı sağlanır. İster iş yerinizden ister evinizden arşiv faturalarına erişim sağlayabilirsiniz.

e-Arşiv Fatura Kimler İçin Zorunludur?

Yayımlanan GİB tebliğ kapsamında hali hazırda e-Fatura ve e-Defter uygulamalarına dahil olma zorunluluğu bulunan tüm mükellefler için 01.01.2020 tarihine kadar e-Arşiv Fatura uygulamasına geçme zorunluluğu getirilmesi planlanıyor. Ayrıca e-Ticaret aracı hizmet sağlayıcıları, internet reklamcılığı hizmet aracıları ile internet ortamında ilan yayınlayan mükelleflerin 01.01.2020 tarihine kadar e-Arşiv Fatura uygulamasına zorunlu olarak dahil olmaları sağlanacaktır.

e-Arşiv Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

KamuSM web sitesinden mali mühür başvurusu yapılır. Anonim ve Limited Şirketler mali mühür başvurusu yapmalıdır. Şahıs şirketi sahip oldukları e-İmza ile başvuru yapabilmektedirler. Mali mührünüz fiziksel olarak tarafınıza ulaştığında ön başvuru yapmanız gereken e-Fatura ve e-Defter için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili internet sitelerinden resmi başvuru yapmanız gerekir. Mali mührünüzü aldıktan sonra geçiş yapmak istediğiniz e-Dönüşüm ürünleri için Özel Entegratörünüz Digital Planet’e başvuru yapmanız gerekir. Başvurunuz sonrasında Digital Planet tarafından e-Dönüşüm projeniz başlatılmaktadır. Digital Planet müşteri destek birimi aracılığıyla tarafınıza bir tanımlama linki gönderilmektedir. Tanımlama linkine tıklamanız ve firmanız ile ilgili istenen alanları doldurmanız yeterlidir. Gerekli bilgilerin doldurulması sonrası bilgileriniz otomatik olarak Destek Birimi’ne ulaşır ve gerekli kontrolleri yapılmaktadır. Kontrollerin tamamlanması ile tarafınıza bir aktivasyon linki gönderilir. Gelen aktivasyon linkini mali mühür veya e-İmza ile imzalamanız durumunda Gelir İdaresi Başkanlığı’na Digital Planet özel entegratörlük uygulamalarını kullanacağınıza dair bir bildirim yapmış olursunuz. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın başvurunuzu onaylaması ile birlikte tüm süreçleriniz tamamlanarak e-Dönüşüm uygulamalarına katılım sağlamış olursunuz.